Standpunt Nota tweejarige masters

2019-07-02 00:00:00

In 2005 werd tussen de universiteiten een proces opgestart om de studieduur van opleidingen met een master van 60 studiepunten eventueel uit te breiden naar 120 studiepunten. Dit was geen willekeurige beslissing: om aan internationale standaarden te voldoen, is een omvang van 60 studiepunten onvoldoende.

Met deze nota somt de Vlaamse Vereniging van Studenten in de eerste plaats een aantal argumenten op die gebruikt kunnen worden om te pleiten voor een studieduuruitbreiding. Wanneer een dergelijke vraag vanuit de studenten en hun vertegenwoordigers komt voor te liggen, dan steunt de Vlaamse Vereniging van Studenten die vraag.

Contactgegevens:

Bestuurder Onderwijs en Ondervoorzitter Dylan Couck, dylan@vvs.ac,  +32 (0)2 893 24 84

-De Bestuurder vertegenwoordigt VVS en wordt voor één academiejaar verkozen door de leden van de Algemene Vergadering

Coördinator en Beleidsmedewerker Hoger Onderwijs: Frédéric Piccavet, frederic@vvs.ac,  +32 (0)2 893 24 84

-De Beleidsmedewerker Hoger Onderwijs is bij VVS de betaalde medewerker die alle standpunten van de organisatie opvolgt. Hij beheert het dossier.

Download hier het integrale standpunt Nota tweejarige masters

Downloaden